Založ si blog

Zlodej-nezlodej

Občas sa ocitnem v nevšednej situácii. Najmä vtedy, ak sa neviem rozhodnúť, čo ďalej urobiť. Prizerať sa, alebo zakročiť? Čo urobiť? Alebo neurobiť nič? Čo je správne?

Dilema.

Tieto otázky som kládla samej sebe nedávno pri všednej činnosti, nakupovaní. Zbadala som handicapovaného človeka, sediaceho na invalidnom vozíku, ako si do batôžka na kolenách kladie jogurty. Krádež. Najskôr som bola trošku nahnevaná, pýtala som sa: Mala by som tolerovať krádež len preto, že ide o vozíčkára? Chcela som niečo urobiť. Len som upozornila priateľa, čo som práve videla. Všimol si, že kradnutý tovar je zlacnený. Preto sme usúdili, že „zlodej“ nechce obchodu príliš uškodiť. Zrejme nie je vo veľmi utešenej životnej situácii. Bolo mi trošku ľúto. Neurobili sme nič. 

Neviem, či sme urobili dobre. Ešte pár dní som sa nevedela zbaviť neustáleho premýšľania o tom, čo je správne. Ocitla som sa v morálnej dileme, ktorú som nevedela rozriešiť. A keď na to pomyslím, stále uvažujem, ktoré riešenie by bolo najsprávnejšie.

 

Mačka všedno-nevšedná

06.12.2013

Vedľa kontajnerov pred domom ktosi vyhodil staré kreslo rubínovočervenej farby. Nemohla som si ho nevšimnúť. Čo ma však zaujalo omnoho viac, bola mačka, čo si v ňom spokojne vyspávala. Uchlipujem si z môjho obľúbeného mätového čaju a premietam si v hlave obraz spiacej mačky v zachovalom kresle. Napadne mi, že by to mohla byť vynikajúca fotografia. Škoda, že som vo [...]

Perfect Day ostáva

28.10.2013

Z rádia sa ozvala správa, že Lou Reed zomrel. Zvláštny pocit. Jeho meno a najmä slávna pieseň Perfect Day sa mi spája so spomienkou na deda. Je to okolo desať rokov, čo zomrel. Ostala som ako zamrznutá, keď som sa to dozvedela. Nevedela som, ako zareagovať. Jednoducho som v sebe nenašla slová, ani slzy. Na pohreb som sa s ním nemohla ísť rozlúčiť, pretože som mala vysoké [...]

Emilova spomienka

23.10.2013

Aj do reklamy sa dá pretaviť krásna myšlienka, plná hlbokej výpovednej hodnoty. Dôkazom toho je TV spot na Hornbach „A co zůstane po tobě? „, ktorá vo vás bezpochyby zanechá dojem. Je nesmiernym prínosom, keď v sebe reklama nesie podnet na premýšľanie. Posúďte sami: http://www.youtube.com/watch?v=bMycj7J44EY Považujem túto reklamu za veľmi silnú práve [...]

Petr Pavel

Pavel: Názory na zahraničnú politiku by nemali narúšať vzťahy Čechov a Slovákov

16.04.2024 15:52

Česko začiatkom marca v reakcii na postoj SR k vojne na Ukrajine odložilo česko-slovenské medzivládne konzultácie.

Juraj Blanár

Blanár nepodporí možné sankcie, ktoré by zasiahli viac občanov SR ako Irán

16.04.2024 15:29

Ministri zahraničných vecí krajín EÚ majú rokovať o možnom uvalení sankcií na Irán v súvislosti s jeho víkendovým útokom na Izrael.

Podvod

Fanúšikovia hokeja, pozor. Neznámy páchateľ ponúka na internetovom portáli falošné lístky na MS

16.04.2024 15:11

Vystupuje pod rôznymi menami, s rôznymi telefónnymi číslami a uvádza odlišné bankové účty, na ktoré žiada zaslať peniaze.

Russia Ukraine War

Chýbali rakety, zničili elektráreň. Zelenskyj sa hnevá, že Ukrajine chýba ochrana, akú dostal Izrael

16.04.2024 15:07

Volodymyr Zelenskyj sa sťažuje, že Izraelu pomohli spojenci ochrániť vzdušný priestor pred útokom Iránu, ale od neba nad Ukrajinou dávajú ruky preč.

somktosom

Čo sa mi dostane do hlavy

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 16034x
Priemerná čítanosť článkov: 2291x

Autor blogu

Kategórie