Mačka všedno-nevšedná

6. decembra 2013, somktosom, Nezaradené

Vedľa kontajnerov pred domom ktosi vyhodil staré kreslo rubínovočervenej farby. Nemohla som si ho nevšimnúť. Čo ma však zaujalo omnoho viac, bola mačka, čo si v ňom spokojne vyspávala.

Uchlipujem si z môjho obľúbeného mätového čaju a premietam si v hlave obraz spiacej mačky v zachovalom kresle. Napadne mi, že by to mohla byť vynikajúca fotografia. Škoda, že som vo chvíli, keď som vyhadzovala smeti, nemala pri sebe aparát. Nevadí, aspoň mi v hlave ostal pekný obraz.

Do ucha mi vchádzajú slová z piesne, že niekedy je lepšie niektoré veci nevidieť. Áno, ale na druhej strane sú veci, ktoré naozaj stojí za to vidieť. Tie najbanálnejšie a najzvyčajnešie veci v sebe ukrývajú všednú krásu. Tá sa však niekedy zdá naopak nevšedná. Je to taká nevšedno-všedná krása. Viem, teraz si možno trošku protirečím, ale zdá sa mi, že takto najlepšie vystihnem podstatu toho, čo chcem vyjadriť. A musím povedať, že som vďačná, že všedné veci vo mne zanechávajú nevšedné pocity.