Založ si blog

Etika v reklame – áno či nie?

Jedným z cieľov reklamy, a to akejkoľvek (printovej, televíznej, internetovej, akej len chcete…), je zaujať konzumentov a zbystriť ich pozornosť. Sú však rôzne spôsoby, ako dosiahnuť tento cieľ. Niektoré reklamy nás pobavia, iné ohúria, prinesú nový pohľad na vec (produkt), alebo prinútia premýšľať. Samotné spôsoby, ako zaujať ľudí, môžu byť niekedy prehnané. Predpokladám, že pri tvorení ideí reklám je dôležité uvažovať do dôsledkov, myslím tým zamyslieť sa nad dôsledkami, aké môže tá-ktorá reklama priniesť. Upozorňovať na celospoločenské problémy je zaiste šľachetný cieľ, môže sa však vymknúť z rúk. Citlivá téma, ako sú nechcené deti nie je jednoduchou, preto je potrebné s ňou aj citlivo a dôsledne zaobchádzať.

Pozrite si krátke video z kampane na  projekt kmotricky.sk  https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nQyj3OSJE5c

Je evidentné, že experimentátori si zaumienili poukázať na záujem, resp. nezáujem o nechcené deti zo strany ľudí, bezprostredne prechádzajúcich okolo kontajnera, z ktorého sa ozýva detský plač, nie však reálny, ale vychádzajúci z reproduktora. Ľudia, ktorí sa rozhodli nazrieť do kontajnera, sa mohli cítiť oklamaní, či dokonca pobúrení. Nazrú do kontajnera aj nabudúce? Nie je to tak trochu zahrávanie sa s ľudskou dôverou? Kde sú teda hranice kam až reklama môže zájsť? Zohľadňuje sa pri tvorení reklám (nechcem zovšeobecňovať, preto apelujem na tento konkrétny spot) etický aspekt?

Utvorte si názor sami. 

Mačka všedno-nevšedná

06.12.2013

Vedľa kontajnerov pred domom ktosi vyhodil staré kreslo rubínovočervenej farby. Nemohla som si ho nevšimnúť. Čo ma však zaujalo omnoho viac, bola mačka, čo si v ňom spokojne vyspávala. Uchlipujem si z môjho obľúbeného mätového čaju a premietam si v hlave obraz spiacej mačky v zachovalom kresle. Napadne mi, že by to mohla byť vynikajúca fotografia. Škoda, že som vo [...]

Zlodej-nezlodej

31.10.2013

Občas sa ocitnem v nevšednej situácii. Najmä vtedy, ak sa neviem rozhodnúť, čo ďalej urobiť. Prizerať sa, alebo zakročiť? Čo urobiť? Alebo neurobiť nič? Čo je správne? Dilema. Tieto otázky som kládla samej sebe nedávno pri všednej činnosti, nakupovaní. Zbadala som handicapovaného človeka, sediaceho na invalidnom vozíku, ako si do batôžka na kolenách kladie jogurty. [...]

Perfect Day ostáva

28.10.2013

Z rádia sa ozvala správa, že Lou Reed zomrel. Zvláštny pocit. Jeho meno a najmä slávna pieseň Perfect Day sa mi spája so spomienkou na deda. Je to okolo desať rokov, čo zomrel. Ostala som ako zamrznutá, keď som sa to dozvedela. Nevedela som, ako zareagovať. Jednoducho som v sebe nenašla slová, ani slzy. Na pohreb som sa s ním nemohla ísť rozlúčiť, pretože som mala vysoké [...]

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Titanic - fotografia ľadovca

Hodinky najbohatšieho muža na Titaniku sa predali za viac ako milión libier

28.04.2024 16:28

Zlaté vreckové hodinky, ktoré patrili najbohatšiemu cestujúcemu na palube Titaniku, sa predali za takmer 1,2 milióna libier.

fico, šimečka

Prieskum: Smer vedie, ale PS a Hlas sú blízko. V parlamente by boli aj SNS a Republika

28.04.2024 14:45

Najvyššie preferencie v apríli má strana Smer, ktorá by získala 21,1 percenta hlasov. V parlamente by bolo podľa prieskumu Focusu 7 strán.

somktosom

Čo sa mi dostane do hlavy

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 16083x
Priemerná čítanosť článkov: 2298x

Autor blogu

Kategórie