Etika v reklame – áno či nie?

Jedným z cieľov reklamy, a to akejkoľvek (printovej, televíznej, internetovej, akej len chcete…), je zaujať konzumentov a zbystriť ich pozornosť. Sú však rôzne spôsoby, ako dosiahnuť tento cieľ. Niektoré reklamy nás pobavia, iné ohúria, prinesú nový pohľad na vec (produkt), alebo prinútia premýšľať. Samotné spôsoby, ako zaujať ľudí, môžu byť niekedy prehnané. Predpokladám, že pri tvorení ideí reklám je dôležité uvažovať do dôsledkov, myslím tým zamyslieť sa nad dôsledkami, aké môže tá-ktorá reklama priniesť. Upozorňovať na celospoločenské problémy je zaiste šľachetný cieľ, môže sa však vymknúť z rúk. Citlivá téma, ako sú nechcené deti nie je jednoduchou, preto je potrebné s ňou aj citlivo a dôsledne zaobchádzať.

Pozrite si krátke video z kampane na  projekt kmotricky.sk  https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nQyj3OSJE5c

Je evidentné, že experimentátori si zaumienili poukázať na záujem, resp. nezáujem o nechcené deti zo strany ľudí, bezprostredne prechádzajúcich okolo kontajnera, z ktorého sa ozýva detský plač, nie však reálny, ale vychádzajúci z reproduktora. Ľudia, ktorí sa rozhodli nazrieť do kontajnera, sa mohli cítiť oklamaní, či dokonca pobúrení. Nazrú do kontajnera aj nabudúce? Nie je to tak trochu zahrávanie sa s ľudskou dôverou? Kde sú teda hranice kam až reklama môže zájsť? Zohľadňuje sa pri tvorení reklám (nechcem zovšeobecňovať, preto apelujem na tento konkrétny spot) etický aspekt?

Utvorte si názor sami. 

Mačka všedno-nevšedná

06.12.2013

Vedľa kontajnerov pred domom ktosi vyhodil staré kreslo rubínovočervenej farby. Nemohla som si ho nevšimnúť. Čo ma však zaujalo omnoho viac, bola mačka, čo si v ňom spokojne vyspávala. Uchlipujem si z môjho obľúbeného mätového čaju a premietam si v hlave obraz spiacej mačky v zachovalom kresle. Napadne mi, že by to mohla byť vynikajúca fotografia. Škoda, že som vo [...]

Zlodej-nezlodej

31.10.2013

Občas sa ocitnem v nevšednej situácii. Najmä vtedy, ak sa neviem rozhodnúť, čo ďalej urobiť. Prizerať sa, alebo zakročiť? Čo urobiť? Alebo neurobiť nič? Čo je správne? Dilema. Tieto otázky som kládla samej sebe nedávno pri všednej činnosti, nakupovaní. Zbadala som handicapovaného človeka, sediaceho na invalidnom vozíku, ako si do batôžka na kolenách kladie jogurty. [...]

Perfect Day ostáva

28.10.2013

Z rádia sa ozvala správa, že Lou Reed zomrel. Zvláštny pocit. Jeho meno a najmä slávna pieseň Perfect Day sa mi spája so spomienkou na deda. Je to okolo desať rokov, čo zomrel. Ostala som ako zamrznutá, keď som sa to dozvedela. Nevedela som, ako zareagovať. Jednoducho som v sebe nenašla slová, ani slzy. Na pohreb som sa s ním nemohla ísť rozlúčiť, pretože som mala vysoké [...]

Ondrej Špoták

Fond na podporu umenia je bez riaditeľa, Špotáka odvolali

30.04.2025 16:24, aktualizované: 16:31

K rozhodnutiu viedli podľa rezortu opakované a závažné porušenia zákonných a pracovnoprávnych povinností.

Diviak

Bratislavské Staré mesto v pozore. Pohybuje sa tam diviak

30.04.2025 16:17

Bratislavský magistrát upozorňuje ľudí na pohyb diviaka v obľúbenej lokalite.

APTOPIX Trump Zelenskyy

Ukrajina je podľa Bloombergu pripravená dnes podpísať s USA zmluvu o nerastoch

30.04.2025 16:12

Dohodu, ktorej návrh bol prepracovaný, označil šéf ukrajinskej vlády teraz za "skutočnú partnerskú dohodu".

SR Bratislava Vajnorská električková trať oprava termín BAX

Električka do Petržalky prináša širšie zmeny v MHD: Tri linky zaniknú úplne, jednu okrešú

30.04.2025 15:36

Komplexná reorganizácia ostatných liniek bude realizovaná až po niekoľkých mesiacoch.

somktosom

Čo sa mi dostane do hlavy

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 16843x
Priemerná čítanosť článkov: 2406x

Autor blogu

Kategórie