Jedným z cieľov reklamy, a to akejkoľvek (printovej, televíznej, internetovej, akej len chcete…), je zaujať konzumentov a zbystriť ich pozornosť. Sú však rôzne spôsoby, ako dosiahnuť tento cieľ. Niektoré reklamy nás pobavia, iné ohúria, prinesú nový pohľad na vec (produkt), alebo prinútia premýšľať. Samotné spôsoby, ako zaujať ľudí, môžu byť niekedy prehnané. Predpokladám, že pri tvorení ideí reklám je dôležité uvažovať do dôsledkov, myslím tým zamyslieť sa nad dôsledkami, aké môže tá-ktorá reklama priniesť. Upozorňovať na celospoločenské problémy je zaiste šľachetný cieľ, môže sa však vymknúť z rúk. Citlivá téma, ako sú nechcené deti nie je jednoduchou, preto je potrebné s ňou aj citlivo a dôsledne zaobchádzať.
Pozrite si krátke video z kampane na projekt kmotricky.sk https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nQyj3OSJE5c
Je evidentné, že experimentátori si zaumienili poukázať na záujem, resp. nezáujem o nechcené deti zo strany ľudí, bezprostredne prechádzajúcich okolo kontajnera, z ktorého sa ozýva detský plač, nie však reálny, ale vychádzajúci z reproduktora. Ľudia, ktorí sa rozhodli nazrieť do kontajnera, sa mohli cítiť oklamaní, či dokonca pobúrení. Nazrú do kontajnera aj nabudúce? Nie je to tak trochu zahrávanie sa s ľudskou dôverou? Kde sú teda hranice kam až reklama môže zájsť? Zohľadňuje sa pri tvorení reklám (nechcem zovšeobecňovať, preto apelujem na tento konkrétny spot) etický aspekt?
Utvorte si názor sami.
ano, tie reklamy su trosku pritiahnute ...
Mne sa najviac páči reklama na nemenovaný... ...
Celá debata | RSS tejto debaty